Az elemzés alapját többek között az fogja képezni, hogy megfejtsük a talányt, mitől ilyen magával ragadó egy huszonéves fényképész hölgy munkássága. Tudatosan óhajtjuk lebontani a virtuális és valós -esetlegesen photoshop- rétegeket a képeiről, hogy adott esetben Te is nyájas olvasó hasonló vizuális orgazmussal kényeztethesd képeid befogadóit. Csapjunk is bele!
Technika:
Hát tudnivaló a fotográfiában is, hogy a technika csak eszköz, nem túlzottan szeretjük ennek tulajdonítani a jó képek „jó” voltát, de a teljesség igényével közelítve azért pillantsunk rá a „szetápjára” a fényépész kisasszonynak, mert azért bezony-bezony látni fogjuk, hogy van reláció a forma és esz-köz-ött 😉
„Equipment. i shoot with: Canon 5D Mark II // 50mm 1.2L // 24-70mm 2.8L // TS-E 45mm 2.8 // 70-200mm 2.8L // lensbaby edge 80 optic”
Magyarul jelen (2013 február) piaci áron olyan 2-3 millió magyar királyi forintnak megfelelő eszközparkkal dolgozik a kicsike. Sokallod? Ne tedd! Ez nagyon baráti! Az ilyen kaliberű fényképészek ennek a többszörösébe kerülő, közép vagy nagyformátúmú felszereléssel dolgoznak és sokszor hollywoodi költségvetésű asszeszoárok és asszisztencia >> ejtsd: komplett filmes stáb segíti munkájukat. (lásd: Annie Leibovitz portré fotós, aki nem mellesleg a következő áldozatunk)
Bokeh:
Lényeges és nem elhagyható szempont a képek végső kinézete szempontjából a nagy fényerejű és bokeh-kompatibilis optika park. Nem eléggé köztudott a fotóbetyárok körében ugyanis az a tény, hogy a nagy fényerejű obi, nem csak azért jó mert a szénbányában dolgozó néger fenekén a májfoltot is alacsony ISO-val és rövid záridővel tudjuk élesen hozni. Hanem a tág blende, egyben sekély mélységélességet (lsd. Mélységélesség fejezet) is ád isten nagyobb dicsőségére, tehát a főtéma kiemelése ezáltal is könnyebbé válik. Ehhez járulnak hozzá Anastasia nagy fényerejű, tilt shift (TS-E 45mm) valamint lensbaby optikái. Tehát Volkova portré fotós hatás egyik eszköze, hogy felvételei úgy viszonyulnak az élességhez, hogy a csomagolásukon simán elférne egy élességet és mogyorót nyomokban tartalmazhat felirat.
Modellek:
Vegyük észre azt is, csak és kizárólag, több szempontból különleges, nem kommersz (mint modell kategória), alanyokkal dolgozik, hiába portrénál ez az egyik legfontosabb! Amennyiben tehát reprodukálni akarod a stílust, egy nagyon drága ügynökség portfólióját kell lapozgatnod, ezek a lányok nem a „legcsinosabb lány a szomszédban ” kategóriájú menyecskék.Egy portré fotós erre is figyeljen oda 🙂
Egyebek:
Fenti tényezőkön túl a világítás és az utómunka a két legfontosabb csigolya a képek gerincében. A világítás egyrészről nagyon egyszerű mert tulajdonképpen nincs. Mesterséges fényeket ugyanis nem használ Anastasia. Ezért is jó, hogy csupa nagy fényerejű romboló lapul a táskájában. A természetes fényeket utólag láthatóan Photoshoppal/Lightroommal módosítja, így ha nincs mázlija a helyszínen megoldja utómunkában. Persze jól láthatóan odafigyel a szórt, kontrasztszegény „világítási” körülmények választására. Tehát alacsony napállás, enyhe árnyékba állított modell vagy valamilyen felületről visszaverődő és így lágyuló fényekkel dolgozik az alkalmazott fotográfia (nagy) kisasszonya.
A bevezető cikk eddig tartott, a következő etapban az utómunkára, az effektekre, és a kompozíciós húzásokra térünk ki bővebben.